Zo veel mogelijk klanten trekken

Wie een bedrijf heeft, heeft tegenwoordig ook bijna altijd een website. Wanneer consumenten iets willen kopen of een dienst afnemen, dan zoeken ze namelijk meestal eerst op internet naar aanbieders. Door een website te hebben, ben je vindbaar voor potentiële nieuwe klanten. Dus het is slim om een website te hebben. Daarbij is het natuurlijk nodig na te denken over hoe je jezelf wil presenteren. Je kan zelf een website bouwen of dit natuurlijk door een professional laten doen. Zo iemand weet waar een goede website aan moet voldoen, weet alle mogelijkheden te benutten binnen de opmaak en structuur en kan je adviseren over zaken als kleurgebruik en de verhouding tussen afbeeldingen en teksten. Het is natuurlijk de bedoeling zo veel mogelijk mensen naar je website toe te trekken en ze te verleiden om tot koop over te gaan. Om dat te realiseren, kan je een bureau inschakelen dat gespecialiseerd is in het uitzetten van een online-marketingstrategie.

De technieken van online marketing

Reclame en marketing via internet is de laatste jaren uitgegroeid tot het grootste onderdeel binnen de reclamewereld. De beste manier om reclame te maken is dus online en daar kunnen verschillende technieken voor ingezet worden. De twee belangrijkste daarvan zijn SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie, en SEA, wat staat voor zoekmachinemarketing. Door SEO toe te passen, wordt ervoor gezorgd dat je website vindbaar is in het onbetaalde gedeelte van zoekmachines. Het onbetaalde deel wordt ook wel het organische gedeelte genoemd. Kort gezegd is het de bedoeling dat je website zo hoog mogelijk in de resultaten terecht komt bij een zoekopdracht. Er zijn ook betaalde kanalen van de zoekmachines. Denk aan Google Adwords, Bing advertising en Google Shopping. Met SEA worden die kanalen benut.

Een strategie bepalen

Het hangt af van wat voor bedrijf je bent welke aanpak het beste is om in te zetten. Een online marketing bureau kan dit voor jou analyseren en een strategie bepalen. Daarbij analyseren ze niet alleen jouw website, maar juist ook die van je concurrenten. Zo kunnen ze vaststellen hoe je je kunt onderscheiden van andere aanbieders en daarmee de vindbaarheid van jouw website verhogen. Daarvoor wordt onder andere zoekwoordonderzoek gedaan. Een SEO-specialist gaat na op welke woorden er het meeste wordt gezocht, zodat klanten bij jouw website uitkomen.

Interne en externe linkbuilding

Het verbeteren van de vindbaarheid wordt tevens bereikt door gebruik te maken van linkbuilding. Dit bestaat uit twee delen: interne en externe linkbuilding. Met de eerste zet je links in de teksten op je webpagina’s die naar andere pagina’s op je website wijzen. Zo kan je de nieuwsgierigheid van je klant langer vasthouden. Hoe langer ze op je website blijven, hoe groter de kans dat ze iets van je zullen kopen of een dienst van je willen afnemen.

Bij externe linkbuilding worden er verwijzingen van andere websites naar jouw website gecreëerd. Hoe vaker er op andere, kwalitatieve pagina’s van andere website naar je wordt verwezen, hoe belangrijker je in de ogen van Google wordt. Naast SEO en SEA is dit dus ook een manier om hoger in de resultaten van zoekmachines te komen. Onderschat de waarde van online-marketingtechnieken dus niet en doe je voordeel ermee!

Geef een reactie