Alles wat je moet weten over linkbuilding

Om met je website hoog ik Google te komen is linkbuilding erg belangrijk. Er zijn tegenwoordig ontzettend veel verschillende bedrijven. Voor alles wat je dagelijks tegenkomt zijn er bedrijven opgericht. Waar deze bedrijven het vroeger moesten hebben van mond-tot-mond reclame in de supermarkt of op een verjaardag, is dat tegenwoordig wel anders. Er kan overal reclame gemaakt worden voor je bedrijf. Denk aan reclameborden op straat, reclame via social media, reclame in folders of kranten. Tegenwoordig heeft ook bijna ieder bedrijf een website. Hierbij is linkbuilding een belangrijk onderdeel. Wil je hier meer over weten? Lees dan snel verder!

Welke soorten linkbuilding zijn er?

Het woord komt je misschien bekend voor. Maar wat houdt het nou precies in? Je maakt voor je bedrijf een website, om meer klanten te krijgen wat uiteindelijk moet zorgen voor meer omzet. Op een website geef je informatie over je producten of diensten die je verkoopt. Bij de meeste websites heb je ook een shop. Hierdoor kunnen klanten vanuit thuis jouw product of dienst kopen. Maar hiervoor moet je website wel zo optimaal mogelijk ingesteld zijn. Dit zodat het voor klanten duidelijk is waar ze dingen kunnen vinden en dat ze eenvoudig het product of dienst kunnen kopen. Linkbuilding helpt je om zo hoog mogelijk in Google te komen, waardoor mogelijke klanten sneller op jouw website komen.

Linkbuilding bestaat uit twee onderdelen. Dit zijn de twee onderdelen:

  • Interne links
  • Externe links

Wat houden deze termen nu precies in? Allereerst de interne linkbuilding. Dit gaat over het navigeren binnen jouw website. Zoals gezegd is het belangrijk dat jouw websitebezoekers eenvoudig kunnen navigeren op je website. Zo is het voor een bezoeker fijn om altijd een home button op iedere pagina te hebben, zodat ze makkelijk terug kunnen navigeren naar de homepagina. Daarnaast kun je bij dit onderdeel ervoor zorgen dat een bepaalde pagina van je website meer waarde heeft. Denk eens aan backlinks seo.

Daarnaast heb je de externe linkbuilding. Hierbij gaat het niet om verwijzingen binnen jouw website van de ene pagina naar de andere, maar gaat het om websites die linken naar jouw website. Jouw website heeft dus autoriteit nodig. Het is dus niet het geval, hoe meer links naar je website hoe beter het is. Het gaat namelijk om de kwaliteit van de links. Kwaliteit levert veel meer op om hoger in Google te komen dan kwantiteit. Iedere link ziet Google als een seintje. Hoe meer autoriteit dit seintje heeft hoe meer je eraan hebt. Het is dus erg belangrijk om deze interne en externe linkbuilding op orde te hebben om hoog in Google te komen!

Klaar voor veel websitebezoekers?

Nu je alles weet over links, is het tijd voor actie. Wil jij met je website hoger in Google komen, waardoor je meer website bezoekers krijgt, wat zorgt voor meer aankopen wat uiteindelijk dus zorgt voor meer omzet? Dan is het erg belangrijk om de tips in dit artikel op te volgen. Bij linkbuilding gaat het niet alleen om hoe meer hoe beter, maar juist om kwaliteit. Wil jij alles uit je website halen? Wacht dan niet langer en ga aan de slag met linkbuilding!

Geef een reactie