Leer van deze tips en verhoog zo je bedrijf communicatie.

Het zal altijd lastig blijven om uw product of service te verkopen. Of dit nu voor online of offline producten is. Zo is het bij offline verkoop altijd maar de vraag hoelang men nog genoeg fysiek iets wil gaan kopen. Online daartegenover is nu zo een grote “clutter” geworden van allerlei webshops en diensten dat opvallen in sommige gevallen wel onmogelijk lijkt. Onthoudt dus goed wat voor bedrijf u bent en wat u wilt uitstralen, communiceer goed uw normen en waarden en vergeet niet om de juiste mensen te bereiken. Heeft u nu toch het idee dat u hieraan voldoet maar nog steeds problemen ondervindt of denkt er toch meer uit te kunnen halen? Lees dan snel verder voor de volgende tips voor ieder bedrijf om mee te nemen.

Wees open, eerlijk en geef de juiste informatie weg.

Hierbij beginnen we maar meteen met een open deur. Het klinkt heel vanzelfsprekend om met de juiste informatie te beginnen maar tegenwoordig zie je steeds vaker dat niet alle informatie goed genoeg is. Men wil weten waar producten vandaan komen, wie het gefabriceerd heeft of misschien heel simpel, hoe het precies gebruikt kan worden. Neem dit dus ook mee voor op uw webshop of in de winkel. Neem nu reductoren of een draaistroommotor, twee producten die voor een kenner zeker bekend zullen zijn maar voor iemand die nieuw is, of misschien meer hierover wilt weten fijn om ook te weten waar het materiaal bijvoorbeeld precies vandaan komt.

Organiseer eens een creatieve brainstorm sessie.

Vooral in de wereld van nu is nieuw, opvallend of innovatief zijn belangrijk maar lastig. Organiseer daarom een creatieve brainstorm sessie met uw marketing team of misschien wel met alle werknemers. Vaak zal u overrompeld worden met ideeën waar menig mens niet zo snel op zal komen alleen. Zorg er wel voor dat wat er bedacht wordt, wel in lijn blijft staan met de normen en waarden van het bedrijf. Niets is zo verwarrend als verschillende aankondigingen.

Benader de juiste personen op de juiste plaats en tijdstip.

Alweer een hele duidelijke maar opnieuw ook een hele belangrijke. Tegenwoordig moet u ervoor zorgen dat u alle data van alle stakeholders bezit. Hiermee wordt bedoelt dat u weet welke stakeholders wel en wie niet de mailing leest, marketing mailing hier buiten gelaten, en op welke moment en hoe deze persoon bereikt moeten worden. Ook hier is het belangrijk dat u op zal gaan vallen en in hun herinnering blijft. Zorg dus dat alle informatie omtrent deze aspecten duidelijk en up-to-date zijn om hierin geen fouten te maken.

Geef een reactie